03..Muuttujaan tallentaminen ja muuttujan printtaaminen merkkijonon keskelle

Tehtävänanto

Opit tallentamaan tietoa muuttujaan ja tulostamaan sen osana laajempaa tekstiä. Tämä on hyödyllinen taito, kun haluat esimerkiksi näyttää pelaajalle viestejä tai tarinan kulkua ohjelmoimassasi pelissä.
  • Luo muuttuja nimeltä pelihahmo1.
  • Tallenna muuttujaan pelihahmo1 pelihahmosi nimi. Tässä esimerkissä käytämme nimeä "Kissa Kirnauskis", mutta voit antaa hahmollesi minkä tahansa nimen, joka inspiroi sinua!
  • Tulosta hahmosi nimi lauseen keskelle käyttämällä print-funktiota. Haluamme, että ohjelmasi tuloste kertoo, että pelihahmosi on tarinan sankari.

Esimerkkiajo

Kissa Kirnauskis on tarinamme sankari!

Tehtävän mallivastaus

pelihahmo1 = “Kissa Kirnauskis”
print(pelihahamo1, “on tarinamme sankari!”)

Sinun vastauksesi