04. Input harjoitus

Tehtävänanto

Tässä tehtävässä opit käyttämään input-funktiota pyytämään tietoa käyttäjältä suorituksen aikana.
  • Luo muuttuja nimeltä pelihahmo2.
  • Käytä input-funktiota pyytämään käyttäjältä tarinasi toisen sankarin nimi. Voit käyttää kehotetta "Kuka on tarinamme toinen sankari?: ".
  • Tallenna käyttäjän antama vastaus muuttujaan pelihahmo2.
  • Tulosta lause, joka esittelee toisen sankarin käyttäen print-funktiota. Varmista, että muuttujan arvo tulostuu osana lausetta.

Esimerkkiajo

Kuka on tarinamme toinen sankari?: Saku Sammakko

Tarinamme toinen sankari on tottakai, Saku Sammakko

Tehtävän mallivastaus

pelihahmo2 = input(“Kuka on tarinamme toinen sankari?: “) → vastaa Saku Sammakko
print(“Tarinamme toinen sankari on tottakai, pelihahmo2)

Sinun vastauksesi